Tilbake til artikler
Googles nye samtaleverktøy drevet av Gemini hjelper annonsører med å raskt sette opp søkekampanjer
![](https://assets-global.website-files.com/649973f95e8076ac31678849/65b0977ba24f354163458b2a_63fb23d5f865713bb60a65ec%252F65b0977a66ab816a070071c2_file.png)
Er du lei av det kompliserte puslespillet som det er å sette opp søkekampanjer på Google? Vel, nå virker det som om et nytt kapittel innen digital markedsføring er i ferd med å bli skrevet, takket være Gemini, Googles nyeste teknologiske fremskritt. Med et samtalebasert verktøy loves det en raskere og mer intuitiv tilnærming til annonsering på nettet.
- Googles nye samtaleverktøy lar annonsører bruke en samtalebasert dialog for å sette opp søkekampanjer mer effektivt.
- Gemini-teknologi foreslår annonseinnhold, nøkkelord og genererer tilpassede bilder ved å analysere bedriftens nettsted.
- Betaversjonen er tilgjengelig i USA og Storbritannia med planer om global utrulling og støtte for flere språk.
Nyskapende samtalebasert annonsebygger
Kompliserte annonseplattformer og kronglete oppsettprosesser kan for mange fremstå som avskrekkende. Google har imidlertid tatt utfordringen på strak arm med lanseringen av sitt nye samtalebaserte verktøy bygget på Gemini-teknologi. Dette intuitive verktøyet har kommet for å revolusjonere måten man bygger og skalerer opp søkeannonsekampanjer på. Annonsører kan nå enkelt samhandle med verktøyet som om det var deres digitale markedsføringsassistent.
Opprett kampanjer gjennom samtale
Ved å bruke den nye samtalefunksjonen i Google Ads kan man opprette tilpasset annonseinnhold ved å oppgi en webadresse. Med utnyttelse av maskinlæring og kunstig intelligens kan Gemini foreslå nøkkelord og lage bilder basert på bedriftens nettsted, noe som kan spare annonsører for mye tid og ressurser. En bonus er at AI-genererte bilder vil bli merket som sådanne, noe som opprettholder en transparent bruk av genererte medier.
Enkel tilgjengelighet for annonsører
Lanseringen av det nye samtaleverktøyet tar først plass i engelsktalende markeder, med planer om snart å utvide globalt og inkludere flere språk. Dette tiltaket viser til en stor innsats fra Google for å gjøre annonseringsverktøy mer tilgjengelig for en mangfoldig brukergruppe. Spesielt små- og mellomstore bedrifter med begrensede ressurser kan finne dette spesielt nyttig.
Fremmer bedre kvalitet med mindre innsats
Tidlige brukere og betatestere har allerede lagt merke til at det samtalebaserte oppsettsverktøyet bidrar til høyere kvalitet på søkekampanjene med mindre innsats. Dette antyder at Google Ads vil bli langt mer tilgjengelig og brukervennlig for annonsører av alle størrelser.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Del denne artikkelen