Bjørnson, eksperter innen organisasjon-spsykologi, ønsket å optimalisere sin digitale tilstedeværelse. Vi introduserte dem for AI-drevet markedsføring, designet engasjerende landingssider og publiserte faglige artikler.
Ved å benytte AI, effektiviserte vi deres digitale strategi og engasjerte deres målgruppe av ledere i mellomstore og store virksomheter. Resultatet? Økt nettrafikk, smidigere interne prosesser, og en styrket posisjon som ledende innen organisasjonspsykologi i Norge.
Bestselger-fabrikken Frisk forlag ville utforske Snapchat som reklamekanal. De hadde prøvd å bruke det som Facebook men innså raskt at annonsenettverk med svakere AI krever manuell spesialkompetanse.
Vi hjalp Frisk Forlag selge mange tusen bøker på 6 måneder med annonser på Snapchat. For å få til dette benyttet vi oss av CPM-manipulering for lavere annonsekostnad og splitt-testing av kampanjer for høyere konverteringsrate.
Ved å teste annonsevarianter hver uke, identifiserte vi mange lukrative annonser som hadde lang levetid.
En av Norges hotteste startups hadde et problem. Det er stor forskjell på kundenes kompetansenivå om teknologier for smarte hjem. Noen kan mye andre vet ikke hva smarte hjem er for noe. Derfor var det vanskelig å markedsføre med bare et budskap til alle.
futurehome (med liten f) fikk en kombinert reklame og innholdsstrategi som fikk riktig budskap til riktig person.
Vi satte opp forskjellige målrettede artikler med pakketilbud eller quiz for lead-kvalifisering. For å finne de helt spesifikke målgruppene lagde vi over hundre annonser og splitt-tester.
Alle små barns favoritt publiserer barnevennlige innlegg i sosiale medier. Salgsrettede innlegg for bamser og sparkesykler skulle ikke vises til barn.
Vennebyen fikk ukentlig splitt-testing av nye annonser i alle kanaler, usynlig for barn. I tillegg fikk de nye produkt-beskrivelser for høyere konverteringsrate i nettbutikken.
Vi utviklet blant annet en “1kr pluss frakt”-kampanje som et lokketilbud for å finne nye kunder. Den kampanjen ga en meget høy andel av kunder som kjøpte ekstra produkter til full pris.
Norges største bowlingkjede blir bare større og større. De ønsker å markedsføre hallene nasjonalt slik at de lokale ansatte kan fokusere på god kundeservice.
Lucky Bowl fikk flere tusen bookinger via multi-kanal konverteringskampanjer som kan gå lønnsomt hele året. I tillegg fikk de kampanjer som fyller tomme haller i lavsesongen med juridisk korrekt markedsføring mot ungdom for klassefest og vennefest i bowlinghallen.
FourPro trengte en oppdatert nettside og effektive online verktøy. Vi utviklet en engasjerende nettside som kommuniserer selskapets tjenester og forbereder kunder for salgsprosessen. Et interaktivt dashbord ble implementert for visning av nøkkeldata og innsikter. Vi lanserte også en lead genereringskampanje som tiltrekker kvalifiserte leads, og forenkler salgsprosessen. Resultatet er en revitalisert nettside, et effektivt interaktivt dashbord, og en vellykket lead genereringskampanje som styrker FourPros markedsposisjon og støtter vekstambisjonene deres.
Applixure stod overfor utfordringer med HubSpot tracking og hadde behov for å etablere et robust analytikksystem. Vi trådte til for å bistå med teknisk ekspertise og løsningsorientert tenkning. Vi implementerte et system der data fra nettsiden ble sendt til både Google Analytics og HubSpot Analytics med skreddersydde parametere og rapporter. Dette tilrettela en mer presis og innsiktsfull analyse av brukeratferd og trafikk på nettstedet. Applixure har nå et smidig og effektivt analytikkverktøy som støtter Applixures forretningsmål og styrker deres posisjon i markedet.
Nordic Edge, en non-profit klynge for smarte byløsninger, ønsket å utnytte AI i deres operasjoner og engasjerte oss for ekspertise. Vi holdt foredrag og arrangerte en skreddersydd AI workshop som adresserte deres spesifikke behov og spørsmål, tilbyr grunnleggende AI-kunnskap og en plan for implementering i eksisterende prosjekter.
Kredin tilbyr programvare som gjør at bedrifter kan fungere som eget inkassobyrå for å få regninger betalt raskere og beholde alle renter og gebyrer selv. Siden salgsprosessen er lang, utviklet vi hos Pronto AI en omfattende retargeting-strategi for Kredin. Denne strategien fokuserer på langsiktig engasjement av leads, med segmentering og måneders oppfølging. Dette sikrer at Kredin alltid er i bakhodet og fører dem gradvis gjennom konverteringstrakten. Resultatet er økt konvertering av leads til lojale kunder og en sterkere markedsposisjon for Kredin.
Engrospris, en nettbutikk for kjøkkenutstyr, slet med ulønnsomme annonser. Vi transformerte deres annonsestrategi på Facebook og Google for å øke lønnsomheten. Gjennom optimalisering av målretting og budskap, og med fokus på produktets styrker og kundenes behov, forbedret Engrospris sine annonseresultater betydelig. Denne oppdaterte markedsføringstilnærmingen ledet til rekordhøy annonseprofitt og økt salg for Engrospris på begge plattformer.